Thursday, April 29, 2010

toing2


Assalamualaikum n selamat sejahtera kepada pembaca…Topik lepas kita cakap pasal ular.Kali ni lak kita cakap pasal adik beradik dia gak.Tapi yg dah dimutasikan iaitu pak pacat.Bukan pak pacak yer ;)

Org akan bagi reaksi pelbagai.Alahai pacat , minatang cinonet ni pun nak cuak…..Uiks pacat dol.Mau kering darah dihisapnyer nih.Bahaya2….Kalau korg nak tau , pacat nilah adik beradik pada draco malfoy , e’eh, silap2 , daracula @ dalam versi germannya raja bersiung.



Tapi tak kira la macam mana pun keturunannya si pacat macat nih tapi aku pun kekadang seram gak.Pengalaman aku tgk ( bukan kena yer ;p) sorg budak ( pembetulan , awek yg tak berapa cun dah sebab terjerit2 cam gorila ) Pandu Puteri kena 29 ekor pacat kat seluruh badan dia.Mangaii!!!Kalau aku kena pun gila fobia nih.Kalau kita kaum adam tak ler susah sgt coz tak banyak baju yg kita pakai kan.Kena kaum2 gorilaz hawa,haaaa…

Ok.Direct to da point , camner nak elakkan pacat ? Aku cerita dari pengalaman yg aku kutip sepanjang kehidupan aku.Dolu2 aku b4 pergi bawak bygon ( spray ala shieldtox tapi bau lagi tak harum n tak semerbak la).Kira b4 g tacking@hiking aku spray kat baju,suar,kasut,stokin n sikit lagi nak mandi bygon la.Tapi bau mmg takleh tahan.Hasilnya memberangsangkan.Tapi ada masalah.Bagi yg kulit halus mulus bak kupasan bawang tak cukup umur tuh , akan gatal.Gatal tak ingat nyer !!!

So apa yg aku buat ?? Sembur sehari b4 g kem@ekspedisi.So ada masa untuk kering n bau dah kurang sikit.Masalah gatal2 dah takde kecuali gatal nak ngorat awekssss….ekekekekeke.Tapi bila masuk sungai@ selut , masalah gatal yg sebenar ( bukan gatal lelaki macho yerr !!! ) berulang kembali.Tragedi gatal!!

So bab gatal menggatal ni aku mmg failed.Dari kecik sampai beso.Huhuhuhuhu.So aku pun tanya org lama2 apasal diorg selamber jer kerja kat sawah tapi sekor pacat@lintah pun tak lekat???Aku baru 5 minit dah segala macam binatang datang dekat.So aku diberi minum satu air.Tgk air cam air ada kuning2 sikit.Aku hidu , nauzubillah bau dia.Sikit lagi macam amonia!!! Masa tuh dah berbelah bagi nak minum ke tak nak.Tapi bila tgk otai2 nih tgk sambil senyum sinis siap perli2,mana tahan beb.Gua minum sekali , muntah seratus kali kot. Hahahahaha. Haru!!!

Kalau korg nak tau , minuman yg aku minum tuh dari rebusan pokok patawali@protowali.Pokoknyer menggerutu n menjalar ala2 pokok lada hitam.Pergh pahit tak ingat nyer.Seminggu tekak rasa pahit tau.Tak lalu makan.Mula la kawan2 perli mandi tak kenyang , tido tak basah.Tak tau aku telan sebalang gula pun rasa pahit.Dan kalau dijadikan amalan , mmg ternyata nyamuk pun tak nak gigit coz dikatakan darah kita tuh pahit.Mmg betul pun.Aku luka kat dalam mulut n darah aku tuh rasa pahit yg amat.Meludah jer kerja aku.Buang darah.Dah cam perempuan lak buang2 darah ni kan.Ekekekekeke ( Tambah mengamok la bebudak wani,fatimah,iqa n faten nih.Hijau dah tuhhhh!!! )

Ada petua lain yg aku cilok entah dari mana2 tapi boleh dipercayai.Kalau cam askar tuh diorg ada sejenis pil yg mana pil tuh boleh jadikan darah diorg pahit.Konsep yg sama kan.Cuma method berbeza coz diorg moden.Dah pakai pil.N ada juga sesetengah org minum air rebusan kulit langsat.Yg ni pun mmg berkesan n dah di sah kan oleh aku.Ekekekekekeke.N yg aku tak pernah cuba , stokin pacat sebab aku tak pernah jumpa.So takde review pasal stokin ni ;)

So cara mencegah kita dah kupas.Now kita sembang2 pasal kenapa kalau pacat gigit , darah susah nak berenti.Haaa.Korg pernah tgk pacat kat mikroskop???Horror giler.Gigi dia banyak nak mampos n tajam2.Hahahahaha.Ada org kata bila pacat gigit , kalau kita tarik secara paksa , taring dia tertinggal.N taring ni yg buatkan darah taknak berenti.

Tapi pendapat aku lak,kehadiran bahan kimia dari cium mulot pacat menyebabkan badan kita tak dpt menghasilkan fibrinogen so that’s why kita tumpah darah ( ;0) ).N kalau aku aku biar jer darah tuh mengalir coz sesekali kita sedekah.Bukan selalu sedekah darah nih kan.Amal jariah.

Ada petua untuk menghentikan darah , genyeh daun kapal terbang sampai berbuih n letak kat luka.Insyallah darah tuh berhenti.Tapi masalah gak dalam hutan pokok ni tak banyak.Kalau kat kebun n perumahan tuh mmg bersepah2.N ada juga yg letak lumut kerana lumut mampu membaik pulih luka2 kerana hirisan nih.N nak moden sikit kita letak handyplast.Kalau dapat yg tak telus air tuh lagi cun.So kita tutup lubang luka tuh.

N sekarang ni masa kita review.Satu ketika dulu , aku buat main pacat nih.Cucuh guna rokok untuk tanggalkan dia , sula sampai terbalik n bakar.Meletop2 bunyinya.Dulu mmg la gelak2 tapi sekarang ni fikir2 balik kejamnya aku.Menjadi seorang pembunuh.Kejam Kejam.So kalau nak tanggalkan pacat, rasanya tak perlu la cucuh ngan rokok .Ambil tembakau n letak jer kat pacat tuh.Kalau ada air titikkan air tembakau.Tak pun garam ker.Pacat tuh akan tanggal n biarlah.Dia pun nak makan gak kan.Sama2 mencari rezeki.Lagipun kita yg masuk tempat dia.So tak wajar la kalau kita cari pasal kan.

N buat pengguna bygon tuh rasanya kurang2kan la.Salah satu kandungan bygon adalah CFC yg menipiskan lapisan ozon.Sejak ber ”kawan” ;p ngan budak alam sekitar nih padai la sebut CFC la , ozon la.Hehehehehe.N kalau nak guna gak make sure bawak balik botol aerosol tuh.Jgn tinggal cam aku satu ketika dulu.Mencemarkan alam jer.Pasni ni aku berazam nak kutip balik botol2 aerosol yg dah aku tinggalkan ( byk kot!!!!azam jer la kot ;p )

Buat yg terkena ciuman pacat tuh , make sure jgn garu.Mmg gatal tak hingat nyer n kalau garu pergghhhh….Nikmat dia lain macam.Tapi habis la kulit korg yg halus mulus tuh.Kesan parut 4 sure adanyer kalau garu.So buat tgn yg gatal nak menggaru tuh sabar2 lah.Bila malam pakaikan stokin kat tgn .Ekekekekeke. Actually kuku kita ni ada potogen virulen yg mana ia mampu menambah teruk ( bukan menambah baik ) dan tiada perikemanusiaan malah berperibinatangan semata , menerukkan lagi luka@ keadaan.Sejenis agen menularkan kuman@ virus.Tu yg bahaya tuh.So buat sapa yg simpan kuku panjang , potong2 lah yer.( Penyu!!!!!.Ekekekeke )

Mak aih.panjang dah.Time to stop.So amalkan apa2 yg patut n dis topic dedicate 4 Hazwani yg nak tau pasal pacat n 4 sure la takotkan pacat kan.Ekekekekeke.Kalau tak takkan nak tau.Ye tak???

ralat:
actually tajuk ni terpost dulu so pasrah jer la.So tajuk hari ni yg sepatutnya meraban ditunda ke 3 hb may yerrr.Maaf atas kesilapan

Secangkir idea , luahan bicara

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails