Monday, May 24, 2010

Kisah Seorang Jurulatih....a.k.a wan



11/05/2010 (selasa) [part 1]


“Duan bagun!!” jeritan mamaku di pagi hari membangkitkan aku dalam lena.. Selamat pagi teddy (sempatku menjeguk tddy dlam almari tersimpn rapi pemberian org teristimewa..kalu di biar luar,lunyai di main adk2 perempuanku)..selesai mandi solat dan segala-galanya aku menjamu sedikit juadah diatas meja yang siap terhidang..4 keping sandwish bersama segelas milo panas aku kongsi bersama abah yang memag saban hari kekerja mencari rezeki untuk family yag tersayang. Setelah itu,aku salami tangan mamakuu,ku cium pipi-pipinya dan dibalasinya serupa lantas aku terus bergegas ke lobi lift rumahku sambil ditemani mamakuu..abah lebih dahulu turun kekereta kerana katanya ingin panskan enjin kereta terlebih dahulu..tepat 8 pagi abah menghantar aku ke stesen ktm Bandar tasik selatan..tiada cerita menarik dalam kereta aku dgan abah..sekadar boraku2 kosong tentang isu2 semasa..tiba di stesen,aku pantas bersalaman dan mencium pipinya lantas aku kelauar mengangkat barang2 dan member salam pada abah kesayagnku…”Duan,jage diri elok-elok”,sempat dyer berpesan padakuu..aku hanya senyum sambil melambaikan tangan memerhati keretanya memecut laju ke jalan utama.


Di kem.


4.30 petang.ktorg smua sampai di Kem Kaizen Gunung Pulai..Wow…pandagan pertama aku dikem kaizen,menakjubkan,pemandagan indah tatkala memasuki kem dengan kolam yang cukup luas,dengan permainan obstaclenyer mmbuatkan aku teruja..panorama hutannya..best..perkara pertama ktorg wat,of course laa masuk bilik..bilik dyer nt bad laa..n then ktorg lepak, kumpul kat dataran kaizen..kat situ aku wani tiqa iza ain mendegar sedikit taklimat dari abg amir..jaD aktiviti pertama pn bermula..petang tu hujan renyai-renyai..ktorg msuk hutan check trek night walk (a.k.a jurit malam)..kbetulan dlam perjalanan nk msuk hutan tue jumpe laa skumpulan lembu2 yag x bertali dgan tanduk (peh xyah cite ar,ngan panjang n tajamnyer) nk jaD kan cerita,minah2 nh da cuak ..mengelabah abes..lembu pn tngk mcm nk mkan dorg lak tu..cume ain jew nmpaku cool sket (control jew tue hahaha)..aku relax jew (gamaknyer laa…pdahal xtau nk wat pew hahaha)…
“Korag klu x kaco natag- natag tue..dyer x kaco korag punyer…jgan tengok mata natag tu…tu yag menyebabkan dyer terancam..wat dek jew”


Itu la kate2 jurulatih kami abg amir(lbih kurang laa ek hehehe)…ktorg sekadar anguk tanda paham..pastu ktorg teruskan perjalanan yang x berapa jauh n dekat tue mgikut laluan lain…abg amir mninggalkan kami,,katenyer jmpe di kandang ayam itik nnti…soo…sesampainyer kat kandang tue,riuh laa 1 kandang meraikan kedatangan kami smua…angsa pn da mula meyudu2 ktorg..(ain ngan izah kot) da klamkbut ketakutan ngan…tiqa n wani memandai meneruskan perjalanan (suke2 jew dorg nh, tau ar pnh datg..tkot angsa sbnrnya… hekhekeh) aku wani ain pn ikut jew laaa..xsampai 20 langkah abg amir jerit suwo patah balik ke kandang…hempeh punyer atiqah ngan wani…adew 1 kawasan lapang(tempat kumpul budak2 peserta malam time night walk) berhampiran kandang tue,disitu ktorg dberi taklimat skali lagi tentang aktiviti malam,aper perlu buat,bawak ape..everythg laa..pastu ktorg dipecah dua kumpulan..tiqa n wani (well dorg da tahu trek tue)..aku, ain , iza(freshie agi sal utan ktorg nh)msuk laa utan melalui sebuah pohon yag mmpunyai 2 tali..group aku ikut tali sblah kanan (trek panjang)..atiqa n wani kiri (trek pendek )..sOo,aku sbgai lelaki berjalan laa depan skali(gentelmnt kot hahaha…padahal cuak ase,mende apew laa kat dpan t jmpe haha)..so jlan ar, naik tuwun bukit tersepak itu ini mngikut tali..dalam kepala otak mane laa x cuak budak2 malam2 lalu tmpt nh..kiri kanan hutan tebal...peh..yag besh nyer laa tup2 kat 1 tempat…tali putus…sudahhh..mane lak tali nh kate aku dalam ati…aii amir ko nk kene kan ktorg kew (amir nh kat KL agi duk kate x sbar nk knekan ktorg,guling la,berndam ar mcm mcm)bisik aku kecil..iza n ain da blur..aku ape tah lagi..pastu ain kte keep move on..tngk aper kat depan..jalan pnye jalan..haaa…ader pon talinyer…hahaha..leganya ktorg,dalam ati ingat nk patah balik jew..hehehe..sambung laa perjalann…mcm2 bunyi.. pelik2..pastu tali tue bercabag 3 pulak..haa sudah mcm mane??(seb baek siang, klu malm mcm maner laa huhuh) 1 tali sebelah kiri, 1 agi kt depan, 1 agi ktorg pegang…


”kte kan berjalan kedepan,aper kata kte kedepan terus”kate ain, izah membisu..msih membisu (muke cuak)..


(terringat ayat al-Quran surah al-Fatihah ayat keenam { Tunjuklah Kami jalan Yang lurus } aku pon terus membontoti ain n izah..aku di belakang pula..dalam kepala,betul laa jalan nih (confident nh tapi risau tngk muka izah,takuut kew minah nh..lekk ar..aku adew laa…cey wah.. hahaha)..turun je bukit, 3 3org tergelincir,maklum laa ujan renyai2 kan taD (curam jugak bukitnya)..akhirnya…ktorg tgk si atiqah n wani da tersengeh2 mcm kerang busuk( ok xpe u all deserve it..mlm karag tngk ar) kat buaian tgk ktorg sambil berbual ngan abg amir..(izah!! tersenyum,puas ati kot kuar hutan hahaha)kami kluar pn da nk senja ktorg balik kat bilik (bilik laki n pompuan sebelah2 jew)taP x msuk bilik terus,ktorg lepak kt depan bilik aku n abg amir(adew hall sket,mcm ruang tamu gitu besar gak ar) ktorg borak2..abg amir mgajar kami cara2 hw to do CPR..cek nadi..dan kbnyakkannyer of course laa pasal kejurulatihan..ktorg lebih mgenali diri masing2..ain dgn giler2,palsunyer dirinyer (berlakun pandai budak nh) n yang beshnyer,peristiwa nk ke kem nh laa (don’t do it again laa ain we love u sOo much u knw.. hahaha..nnti laaa aku cerita dlam episode akan datang =) al kisahh!!! hahaha)..izah yang masih membisu..ape laa bdak nh duk jeling2 tengok org..wani yag still dengan cOol n keayuan nyer (contol Nampak time tue)…atiqah,x yah cerita laa..pot pet pot pet duk bercerita…mcm2 cerita laa dyer nh ( aku layan jew)..abg amir still memerhati,bnyak ckap jugak n giler2 oragnyer..bab megenakan orag time nh,bg dyer laa…tnggu laa nnti...hehehe...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails