Wednesday, June 2, 2010

2 hari bulan .......

Lama dah rasanya tak mencoretkan something buat blog ini.Kekangan masa n kerja sgt membuatkan masa begitu padat n penuh sepanjang hari.Mmg betul demi masa , manusia jadi alpa n leka.Kerana masa manusia sering ketinggalan.Dan juga untuk masa la manusia sering mengejar dan dikejar

Hari ni aku duduk di McD ini setelah lama tak menjejakkan kaki dan meperuntukkan masa.Namun sedikit kelainan buat kali ini.AKu ditemani adikku , Mohamad Azmil Bakhtiar,yg tgh sibuk main DOTA kat sebelah aku nih.Tidak lagi keseorangan.Buat pertama kali aku duduk menulis di McD ini ditemani elh seseorang yg aku sgt syg dalam hidup aku :)

Actually aku tak punya idea untuk menulis.Sekadar menarikan jari di papan kekunci.Sambil akal terus berlegar memikirkan 1001 perkara n kerja.2 hb , waktu yg sgt2 aku tunggu2 dahulu.Namun bila tiba saatnya , berlalu bagaikan angin.Pasrah n akur dengan segala yg telah termaktub di Luh Mahfuz.

Hari ni dua kali aku ke ATM.Akhirnya aku punya my book 1T dan firewire utk ku isi dengan segala khutub khanah dan khazanah.Finally aku bertukar dari in motion hugo ke aqva bvlgari , JPG dan finally versace menjadi penambah rencah dalam kehidupan aku.N secret dan nando's menjadi hidangan di tghari n McD di malam ari.N deuter act-lite 35l menjadi benambah koleksi.Polo belang dan dockers mobile menambahkan semak dalam almari.Mood nak bershopping setelah agak lama meninggalkan dunia ini.

2hb , angah akan kembali ke kuching untuk meneruskan perjuangan terakhir sebelum menjawat jawatan idaman hati.2hb aku membawa segunung harapan namun terkedang sorg.Adakah akhirnya 2 hb ini menjadi satu tarikh sedih dalam hidupku?kembali berseorangan?Entah la kerana hari baru sahaja bermula.Lambat@ cepat aku akan terus berdiri.Menghadap hari bernombor 2hb

Entah apa aku meraban.Tambahan badan penat seharian menghabiskan sisa2 masa dala hidupku.Pagi ini masih ada tugas menantiku.Tabah la hati.Kuatkan iman.Sabar dan ada ganjaran menikmati dari setiap kesabaran dan usaha beserta tawakal.Mudah2an.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails