Friday, September 17, 2010

kembali ke kuala lumpur

Salam 1 Malaysia kepada semua.Hari ni aku dah berada di ibu kota.Terpaksa pulang awal untuk mencari sesuap nasi di tempat org.Dan hari ni aku diajar supaya menjadi manusia yang sabar.Kenapa?? Haaa.... teruskan pembacaan kalian yer...

Penat mengemas rumah yang diselerakkan oleh anak2.Habis satu rumah disepahkan.Bekas makanan dterbalikkan , buku2 di terabur dan pelabagai lagi ulah.Meragam agaknya sebab ditinggalkan sepanjang cuti raya.Pastu bila dimarah masing2 buat muka kesian.Terus tak sampai hati.Maka dengan hati yg rawan kutip dan susun satu demi satu.Baru siap kemas masterbed,guest room n tandas.Hall tak siap lg..Penat..

Pastu g Mydin n Kajang Mall.Cari barang2 keperluan peribadi n plastik hitam.Untuk kumpulkan pinggan2 yang dah dipecahkan serta tinja yang merata.Terperangkap dengan kesesakan lalulintas.Ada pulak lori yang agak biadap pebawaanya.Agaknya sebab membawa kenderaan berat itu sebabnya sesuka hati memandu.Mentaliti masyarakat Malaysia ( bukan nak kutuk tapi satu hakikat.Aku pun org Malaysia gak ;p)


Teringat member seuniversiti dulu.William.Berasal dari UK.Datang Malaysia bila naik kereta (tgk traffic jammed n cara pemanduan ) terkujat2 mamat tu.Rasanya sebulan dia kat sini sakit jantung kot.Hahahahaha.Tapi mmg aku akui , jauh beza cara pemanduan dan atitude kita dengan depa.Serius!!




Then kembali ke rumah.Ingat dapat la rehat jap ( walaupun hall xsiap kemas lg ) sekali petik suis tak berfungsi.Masyaallah.Nak kata tak bayar bil aku mmg selalu bayar in advance.Tak nak pening2 pk.Check kat main board takde lak tendang.So turun ke bawah tgk kat suis room sekali aku punya main fius kena curi.Mmg azab sungguh hari ni

Lalu dengan sedihnya call la TNB.Berpuluh2 kali call finally ada la insan yang angkat.Maka laporan pun dibuat.Sok sek sok sek , tanya la macam mana prosedur.Sekali kena g balai polis buat laporan , kembali semula ke TNB untuk hantar n buat laporan , Pastu kena itu dan ini.Pgantian fius akan dibuat setelah laporan sampai ke teknikal n dikenakan bayaran.Biasanya 3 hari.

Dush..Takkan aku nak bergelap 3 hari kot?Kalau kat kpg tu boleh gak aku cekau pelita ker , lampu minyak tanah ker.Tak pun kumpul2 kayu keliling rumah pastu bakar.Boleh jadi malam unggun api.Syok gak.Ni rumah tinggat 4.Pokok pun tak nampak bayang.Hahahahaha ( fuhhh.finally tersenyum )

So aku pun batalkan laporan.P kedai electrical n tanya nyonya tu.Dia pun nak tutup kedai dah.So aku membeli fius tu dengan harga RM 45 !!!!! Tak pasal2 melayang.Tak pe lah.Ni dugaan kan.Kifarah untuk aku.Mudah2an makin kurang lah dosa2 aku.Amin...

N buat pencuri fius tu , insaflah.Moga terbuka pintu hati kamu untuk kembali ke jalan yang benar.Cuba banyangkan kalau kamu yang kena ??? Ditakdirkan waktu tu kamu dah punya keluarga dan anak bini.Sanggup kamu biarkan mereka bergelap ??? Dihurung nyamuk dan panas ???? Ingat , what's around goes around.Setiap apa yang kita buat ada balasannya . AKu doakan kamu insaf...

Secangkir idea , luahan kata

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails