Sunday, May 2, 2010

Misteri

Balik2 fakta jer boring gak kan.Pacat la ular la.Tah pape tah.So hari ni kita cakap ttg hati n perasaan. Pergh.Adakah aku bakal transform jadi Don Juan???Mungkin tidak.Aku tetap aku.Hahahaha.Sejak akhir ni aku sering terpikir.Apa kurang nyer diriku?? Pelat!!! Kurang ker tuh???Aku still mampu untuk berkomunikasi.Aku still mampu menyampaikan amanat n ilmu.Cuma otak kena kerja lebih sikit n vocab kena strong bagi mengelakkan perkataan yg sukar untuk aku sebut.Ekekekekekeke. Pasni nak hafal kamus lah ;p

Hurm , ada org kata aku sgt tertutup.Hidup aku umpama misteri.Aku sendiri pun misteri kenapa dia kata aku misteri.Misteri tol la.Hahahahaah.Mungkin aku tak punya teman rapat.Mungkin aku selalu lone ranger.Tu sebab org kata aku misteri.Aku punya pendirian dan ideologi tersendiri.Bagi ku teman rapat , sejauh mana dia mampu rapat?Sejauh mana dia sanggup berkorban untukku?Sejauh mana dia mampu setia n bersamaku?Satu masa nanti bila masing2 dah punya komitmen aku akan rasa kehilangan , sebagaimana aku rindukan setiap benda yg mengabdikan diri kepada ku.Bermula dari Psp , Ps2 , Guitar Gibson n amp , MD n CD player , laptop n finally spek ku yg kini mudah2an tenang bersemadi.

Aku bukan tidak inginkan teman rapat tapi kebanyakkan nya mengkhianatiku.N aku serik ngan semua tu.Thats why aku lebih senang ke sana ke mari tanpa ada kongkongan.Namun lately nih aku mula buka kembali hatiku untuk menerima seseorang.Entah kenapa tetiba hatiku jadi lembut bak sotong gurita terlebih makan untuk tidak mempertahankan anugerah lone ranger untuk kali ke 27 berturut.Pelik binti hairan bin ajaib.Tapi itulah hakikat.Hakikat yg aku sendiri sukar untuk terima.Hakikat yg kini menakutkan aku dengan pelbagai cara.

Menakutkan?Mesti la.Huish , giler apa.Agaknya kalau digambarkan seolah2 kingkong gemok sedang dok atas menara KLCC n lompat2 goyangkan menara tuh.Giler kan.Takpun bayangkan Wani tetiba jadi kingkong nak beranak.Atau Fatimah tetiba tak reti nak tido.Atau Atiqah yg tolak makanan.Atau Md Nor mahupun Stan jadi cam macam errrr ..... tak perlu la disebut ;p Aku muka bekajar erti sakit hati.Dulu takder heartache camnih.Takpuas hati jer aku dok tempeleng laju2.Ekekekekeke.Haish apa aku nak jadi sekarang nih!!!!.

Mula terfikir tetiba aku kehilangan lagi dan lagi dan lagi.Apa aku nak buat???Let bygone b bygone???Uiks tak nak aku.Kehilangan untuk org yg loser.Adakah aku seorg loser???Positif nyer tidak!!!! Tapi normal la kan kalau tak dapat certain benda walau usaha separuh nak mati.Bukan tak dapat tapi bakal dapat.Tol tak.Ekekekekeke.

Mesti korg rasa mamat nih perasan best.Hahahahaha.Aku mmg best pun.Huargh huargh huargh.Tak kira la korg nak rasa apa tapi hidup hendaklah selalu positif.Siapa yg takde ragam?? Siapa yg tak diuji ngan masalah ?? Semua org ada masalah masing2 tapi sampai bila kita nak ikutkan ragam n masalah kita.Tak ceria la dunia kalau masing2 moyok n berkerut seribu.Kita kena la jadi positif n abaikan seketika masalah yg ada.Buat sesuatu yg tepat pada masa dan tempat yg tepat.Perkataannya tepat.Bukan betul@perlu yerrrr!!!

So aku rasa aku takde la pelik cam org lain kan???Aku cuma nak belajar banyak benda.Aku kalau boleh nak cuba semua benda dalam hidup yg singkat nih.Aku juz cuba untuk satisfied kan diri aku n challenge diri aku sendiri.Sentiasa cuba untuk meperbaiki diri n kelemahan yg kalau dikumpulkan agaknya UPM tuh terpaksa jadi tapak perlupusan masalah.Ekekekeke.N mayb sebab cara aku berfikir kot yg menjadikan aku pelik.Weirdo.Dah macam frodo la plak.Haish. Kalau prince frog tuh besh la gak kan.Sapa nak jadi my princess???? Beta menunggu kedatangan mu princess.Ekekekekekeke

Kesimpulannya biar lah org nak kata apa dengan diri kita , yg penting kita jadikan kata2 org sebagai pencetus semangat untuk kita menjadi lebih berjaya.Mereka ini di utus sebagai solid fuel bagi kita bakar n masak meggi setelah penat mengemis meggi org .(Tapi jgn lak nanti korg main bakar2 kalau rasa takpuas hati!!!)Jadikan cabaran mereka ini mangkin untuk kita lebih berjaya.Mulut tempayan ngan mulut org kan lain kan.Tak kira la mulut kecik ker ( siapa yer yg ngaku mulut dia kecik sengih nampak gusi??? ;D ) ,beso ker , sedang2 ker tapi kalau dah nama mulut.Memang ada jer la yg kena mahupun sipi2 nak kena.N setiap org punya kelebihan sendiri.Tak semestinya kita pandai tulis blog kita jadi hebat.Tak semestinya folower kita ramai jadikan kita famous.Tuhan itu Maha Adil.Setiap org punya kelebihan tersendiri.So kalau perlu berbicara , berkatalah.Kalau tidak berbicara tanpa kata sudah mencukupi. Wassalam

Secangkir idea , luahan rasa

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails