Wednesday, July 7, 2010

Buat Kamu...Yaaa.Kamu!!!!

Apa itu cinta?Aku banyak membaca post mengenai cinta dalam post Dr Cinta,Cik Fatimah Az`zahra (Pelangifatimah.blogspot) dan yg lain2.Dan aku sering bermenung sendirian apa itu cinta.Kali ni aku nak kisahkan cinta antara aku dan dia.Chikaro atau bahasa saintifiknya wanita ;p(Adnan Sempit) Seorang manusia.Cinta manusia.Aku cuba mencari kelainan ttg cinta.Kelainan dari erti kata definisi.Mengikut taarif diriku sendiri dan bukan kerana pengaruh dan anasir luar.

Cinta itu sunyi.Kesunyian yang dinikmati bersama kekasih.Bahagia , selesa , senang , tenang dalam kesunyian bila berdua2an.
Ada pepatah Inggeris yang dah diterjemahkan oleh aku iaitu kamu akan tahu kamu telah pun jatuh cinta pabila kamu mendiamkan diri dan menikmati kesunyian itu secara bahagia.Dan aku sangat menyokong pepatah ini.Kerana inilah yang aku rasa.( Terutama sebab aku ni pemerhati dan pendiam.Dan aku tau ramai yg akan gelak guling2 bila aku cakap aku pendiam.Rileks yer Iqa n Fatiamh ;p )

Kekadang kita asyik memeras otak untuk mencari sesuatu yang perlu dibualkan bagi menghidupkan suasana.
Selingan seketika.Aku menaip ni dalam kereta otw ke Johor dan ada eksiden melibatkan lori ( dari arah johor ke melaka ) melintang merentasi dan menutup keseluruhan jalan menyebabkan aliran trafik terhenti sepenuhnya.Mudah2an semuanya selamat Amin

Fuhhh ( sambil menarik nafas panjang mengembalikan emosi menulis ) Sewajarnya tak perlu kita berusaha membuat lawak untuk si dia ketawa atau mencari apa jua topik sehingga topik bodoh pun jadi semata2 untuk berbual.Nikmati kesunyian itu dengan penuh rasa bahagia dan enjoy da silence.Kerana aku percaya , selagi korang tak merasa enjoy da silence , selagi itu korang adalah org luar diantara satu sama lain.

Dari sudut aku sebagai seorang lelaki ( yang tak perlu diragui kelelakiannya ;p ) , lelaki kebanyakkanya pandai bercinta dan enjoy da silence.Kenapa aku cakap macam ni?Haaa….Jangan kata aku ni pro lelaki ( Wani,Iqa n Fatimah terutamanya ;p ) kerana akan aku buktikan kata2ku ini.Cuba tgk lelaki yg kaki kereta.Make up upgrade itu dan ini,Kereta tu tak pernah pun nak balas balk percakapan tapi kami lelaki , enjoy dengan kesunyian itu , menikmati dengan rasa bahagia.Kaki pancing pun sama.Joran tu mmg takkan cakap sepatah haram pun walau bt macam mana sekalipun.Tapi tetap enjoy da silence there.So buka mata hati dan renung2kan lah.Silence is love!!!!

N aku nak singkap rahsia diri aku.Aku seorang yang ego.Aku tak nafikan itu.Seboleh tidak aku takkan menunjukkan rasa kasih dan cinta aku kepada seseorang yang belum pasti.Even aku suka membuat sesuatu yang sembunyi2 dan tanpa org sedari.Menjeling dan memandang dari jauh , menikmati keindahan dan keredupan yang cukup membahagiakan , namun bila perbuatan aku disedari , dengan pantasnya aku akan buat tak tau.Mengalihkan pandangan ke arah lain. Kerana aku org yg ego.Aku enjoy da silence yang tercipta dan aku bahagia dengan itu.Aku dapat menikmati kesunyian itu bersama2 dengan org yang aku cinta.

Kalau sapa yang rapat dengan aku , korg pun tau aku sgt suka lagu Aerosmith.I don’t want to miss a thing.Lagu tema filem Armageddon yang aku rasa berpuluh ( dan mungkin beratus ) kali aku tonton.Kenapa aku suka lagu ni?Sebab lagu ni something bagi aku.Dejavu.Dan lagu ini ku tujukan khas buat kamu

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While you're far away dreamin
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Every moment spent with you is a moment I treasure

Don't want to close my eyes
I don't want to fall asleep 


Cause I'd miss you baby 

And I don't want to miss a thing 


Cause even when I dream of you 

The sweetest dream will never do
I'd still miss you baby 


And I don't want to miss a thing

Lying close to you feeling your heart beating
And I'm wondering what you're dreaming 

Wondering if it's me you're seeing 


Then I kiss your eyes 

And thank God we're together 


I just want to stay with you in this moment forever 

Forever and ever


I don't want to miss one smile 

I don't want to miss one kiss 

I just want to be with you
Right here with you, just like this 


I just want to hold you close 

Feel your heart so close to mine
And just stay here in this moment 


For all the rest of time

Hayati lirik lagu ni.Something kan!!! Selalu aku membayangkan jika aku mampu bersama dengan seseorang yang aku cinta , aku akan banyak senyum dari bercakap , menikmati kesunyian yang tercipta.So sweet.Sambil megenggam tangan ( atau mungkin memeluk bahu menikmati bau rambut ) sambil melihat keletah anak2.Atau mungkin mampu berdua2an , asimilasi dengan alam ☺ Tapi tak bermakna la kalau langsung tak bercakap kan.Hehehehe.Berangan melangit.Insyallah akan aku buktikan ☺

So ini lah aku,menurut lensa dan kacamata aku definisi dan pengertian cinta.Dan aku sgt menghargai cinta.

Secangkir idea , luahan kata

4 comments:

  1. yeahh difinisai cinta dr konteks si pendiam.. =)

    ReplyDelete
  2. tapi masih dari kacamata novice jika dibandingkan dengan kamu yang lord of love.Heheheehehehe.Noah!!!

    ReplyDelete
  3. mereng tahap petale ke lapan..

    ReplyDelete
  4. siapa?kamu mmg tak dinafikan.ekekekekeke

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails