Saturday, May 22, 2010

Adik2 kandungku

Alhamdulillah,aku baru jer fetch adik aku yang bongsu ( Mazidatul Ashiqeen Balqiah )dari airport.Dah berjaya menamatkan degree dalam bidang biotech.Tahniah bt adkku.Sesungguhnya aku bangga dengan pencapaianmu.Nak dijadikan cerita , jenuh gak la aku menunggu budak kecik ni.Flight delay n lewat setengah jam.N aku lak datang lebih sejam awal.Mana x , org rumah ( utk perhatian mak aku yerrr ;p ) beria2 suruh g awal.Yela,dah lama tak jumpa anak bongsu dia kan.Ekekekekekeke.

Berzaman gak la aku menunggu.Then dapat call dari adikk aku yg no 3 ( Mazidatul Adawiyah Balquish )." Long,kat mana?" " Mama paksa balik.Acik tgh praktikel kat GH ni.Macam mana?" "Yela2.Nanti lepas praktikel Acik balik la".Tu la antara ayat adik aku.Kena paksa balik ngan mem besar.Hahahahaha.Tapi betul gak.Dah lama tak berkumpul reramai.Then teringat lak adikku yg no 2 ( Mohamad Azmil Bakhtiar ).Hari ni dia xam.N dia balik lewat sikit.Flight dia 26hb May.So Insyallah dapat la berkumpul reramai.

Haaa.tgk kat arrival board flight dah arrive.So masa tok mencari budak kecik nih.Tu dia.tak cukup back pack,tgn kanan peluk apatah warna oren , n penuh trolley tuh ngan beg n kotak.Ni la perempuan.Teringa zama aku dulu sekadar rucksack jer.Berbeza sungguh.Tetiba terasa sebak.Yela lama dah tak jumpa kan.Hahahahaha.Setelah bersalaman korg tau tak ayat pertama adik aku " Long kenapa ko dah hitam.Macam bangla dah".Haish.Ada ke patut.Nak kena karate budak nih,Ni la budak2 zaman sekarang ;p

OTW banyak la yg kitorg bual.Dari satu cerita ke satu cerita.Sesekali aku jeling adik ku ni.Dah makin matang n besar budak ni.Dulu selalu jer ngekor aku ke mana2.Minta itu dan ini ( sekarang pun sama jer bab minta2 nih ;D ).Sedar tak sedar,masa sgt cepat berlalu.Pejam celik dah besar.Jap lagi kawin.Pastu dapat anak n bina family.Pastu kubur pun memanggil2 n kembali ke tanah,tempat asal kejadian.

Sampai2 rumah,rasa terharu n ceria tgk org tua aku sambut anak kesayangan dia yg bongsu nih.wajah masing2 ceria bersinar2.Silau lak mata aku tgk.Ekekekekekeke.Tgk meja dah terhidang penuh ngan macam2 makananan.Dah macam ada kenduri lak.Best gak ni,lama tak makan air tgn org tua ni.Mmg menjilat ibu jari kaki ni dibuatnya.

Then lebih kurang sipi2 lagi nakberkumandang azan Maghrib , adik aku yg no 3 sampai.AKu lepak hall jap,borak2 n lari masuk bilik.Mana tahan asyik kena perli jer kan.Balik2 siaran ulangan so dari terus jadi bahan baik aku cabot.Masuk bilik,kunci pintu layan lappy.Dok YM.tention takdapat video confrence.Alhamdulillah skype membantu.So hari ku berakhir dengan melihat , berborak,bertukar pandangan,bergurau,dannnnn...................aku bahagia.hahahahaha

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails