Friday, July 2, 2010

Hari ni aku akan bertolak ke Gunung Pulai untuk progaram survivor dan pengurusan.Tapi still sempat mencoretkan sesuatu di sini buat tatapan pembaca sekalian.Actually tetiba terasa nak post something sebelum meng'clash'kan hubungan dengan dunia siber seketika ( Errr....boleh ker ek?Silap2 nanti on9 gak bia ada len.Ekekekekeke )

Pagi ni tetiba aku teringat pada sesuatu.Sesuatu yg setia menemani.Sesuatu yg sentiasa berkhidmat tanpa jemu.Terlalu banyak sesuatu yg tetiba bermain di benak ku.Tetiba rindu menggamit jiwa ku.Rindu pada sesuatu....Rindu ? Suatu perasaan indah yg sukar ditafsirkan dan diungkaikan melalui kata2.5 huruf yg disulam menjadi 1 perkataan indah yg tiada tara.DAN untuk tau selanjutnya kena la tanya Hazwani coz dia baru jer post pasal rindu n yada2.Ekekekekekeeke.Dan doktor falsafah cinta , Fatimah yg ada banyak quote2 cinta dalam blog nyer.....

Rindu sudah , perenggan kali ini kita berbicara mengenai penghargaan.Sebut pasal penghargaan ni aku teringat mengenai satu program bersama pengarah2 dan big shot.Aku diberi 2 slot ceramah dalam keadaan ad hock.Mmg pening pada mulanya dengan tak prepare tambahan bukan calang2 audien.Tapi setiap benda ada cabaran dan takde benda yang mustahil kat dunia ni.So sampai bila aku nak lari dari cabaran kan.So tawakkal n masa untuk prepare tak sampai 1 jam.

Hasilnya.Alhamdulillah aku tak pernah terasa penghargaan sebegini besar.Even masa aku dean list , grad ngan 1st class honour,gold medal MTE mahupun MCCP pun aku tak terasa penghargaan sebesar ini.Syukur alhamdulillah.Apa yg jadi sampai aku begitu terharu?Aku dah macam terasa scene dalam ayat2 cinta yg mana pak Juzali ucap tahiah pada sapa tah watak utama tu ( kalau aku tak salah Abdullah Khairul Azam kot ;p )kerana berjaya menyampaikan kuliah agama dengan sangat berkesan dan bagus ( yg pasti aku tak sehebat dalam watak tu la )

Apapun aku syukur sgt dipermudahkan segalanya.Mungkin darah pengajar dan penceramah yang mengalir dalam setiap rongga badan ku salah satu penyebab aku mampu menaggung tugas yang bagi aku maha berat ini.Yela,apa la sgt aku bagi pandangan mata diorg ni.Budak muda berhingus nak bagi talk pada diorg yg supr duper berjaya ni kan.Tapi semua tu hanya tanggapan aku jer ( tapi pada mula aku ternampak pandangan sinis,ekekekekek,perasaan je kot ) .Apapun diorg mmg sporting n hormat.Tu yang aku kagum tuh.

Overall betul la kata org tua2 ( atau org2 tua?? ;p ) yg mana jika ingin terus berjaya , ikut la resmi oriza sativa ( hahahahha.korg mesti pening pe kejadah la.tu nama saintifik bg padi ;D ).Semakin berisi semakin tunduk.Insyallah , aku akan meneruskan tradisi ini untuk terus berjaya.Mudah-mudahan

(p/s: pos ni aku delay sebulan dari tarikh disiarkan )
Secangkir idea luhan kata

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails